گوناگون:مطالب متنوع علمي،مذهبی،فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و ...
كاري از كافي نت صدرا - بندرشرفخانه
 
 

خدای متعال برای اینکه به انسانها بیاموزد که کار را به نام خدا آغاز کنند هم سوره های قرآن و هم ابتدای قرآن را با «بسم الله الرحمن الرحیم» آغاز کرده است و رسول خدا (ص) نیز در حدیثی فرمود "هر کاری که به نام خدا شروع نشود ابتر است". 


کتاب مقدس قرآن مجموعه ای از سخن الهی است که در مدت ۲۳ سال به وسیله امین وحی جبرائیل بر قلب نازنین پیشوای گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) نازل گردید که در طول حیات مبارک پیامبر(ص) و زندگی ائمه اطهار(ع) تفسیر برخی از آیات قرآن از زبان مبارک این بزرگواران بیان شد، اما بسیاری از آیات قرآن توسط مفسران و علمای اسلام بر اساس روایات اسلامی تفسیر شد که نتیجه این تلاشها تاکنون نگارش صدها کتاب تفسیری بوده است. 
گروه دین و اندیشه خبرگزاری مهر، در نظر دارد هر هفته با استفاده از تفاسیر قرآن به ویژه تفسیر آیت الله جوادی آملی نکات کلیدی و راهگشای هر سوره از قرآن را از ابتدای سوره فاتحة الکتاب به دوستداران قرآن ارائه دهد که نخستین شماره از این گزارش به تفسیر آیه « بسم الله الرحمن الرحیم» می پردازد: 
بسم الله الرحمن الرحیم 
جمله بسم الله الرحمن الرحیم ۱۱۴ بار بر پیامبر اکرم(ص)نازل شده است؛ در ۱۱۳ سوره به عنوان سرفصل آمده و از آنجا که اول سورهٔ برائت بسم الله نازل نشده و در سورهٔ نمل علاوه بر ابتدای سوره، در آیه« إنّه من سلیمان و إنّه بسم الله الرحمن الرحیم» نیز این جمله مبارکه آمده است مجموعا ۱۱۴ آیه می شود. 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:, :: 19:59 :: توسط : حسين

صورت جوش جوشی مشكل بسیاری از جوانان است. آكنه كه مردم آن را با عنوان جوش غرور جوانی می‌شناسند یكی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی است. این بیماری، شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به متخصصان پوست است. 

این بیماری در بسیاری از جوانان در سنین بلوغ پدید می‌آید و شدت آن در افراد مختلف متفاوت است و اكثرا پس از سن 25 سالگی بهبود می‌یابد. 

جوش‌های غرور به صورت دانه‌های قرمز، جوش‌های سر سیاه و توده‌های سفتِ زیر پوستی در ناحیه گونه، بینی، پیشانی، پشت گردن، قسمت فوقانی پشت و سینه ظاهر می‌شوند. 

این جوش‌ها در پایه یك مو به وجود می‌آیند و ناشی از آماس، التهاب و انسداد مجرای غده چربی كنار مو هستند.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:, :: 19:13 :: توسط : حسين

سالهاي طولاني بود كه مردم جهان به خصوص مردم جزيرة العرب از نور مستقيم خورشيد نبوت دور گشته و در تاريكي جهل و خرافات غوطه‌ مي‌خوردند، از گردابي بيرون آمده، در گردابي ديگر فرو مي‌رفتند. با آلودگي به اشرافيت، غارتگري، قساوت، تعصبات نژادي، قبيله‌اي، ماديگري و بت پرستي فضايل اخلاقي پايمال و رذايل اصول زندگي گشت.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 22:10 :: توسط : حسين

نام: موسى‏ بن جعفر.

كنيه: ابو ابراهيم، ابوالحسن، ابوالحسن اوّل، ابوالحسن ماضى، ابوعلى و ابواسماعيل.

القاب: كاظم، صابر، صالح، امين و عبدالصالح.

آن حضرت در ميان شيعيان به «باب الحوائج» معروف است.

منصب: معصوم نهم و امام هفتم شيعيان.

تاريخ ولادت: هفتم ماه صفر سال 128 هجرى. برخى نيز سال 129 را ذكر كردند.

محل تولد: ابواء (منطقه‏اى در ميان مكه و مدينه) در سرزمين حجاز (عربستان سعودى كنونى).



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 26 خرداد 1391برچسب:, :: 21:42 :: توسط : حسين

ساعت 22:18 پنجشنبه 18 خرداد، پدیده‌ای نورانی بر فراز کشورهای خاورمیانه مشاهده شد. منابع رسمی اعلام کرده‌اند همزمان با این پدیده، دو عملیات در حال انجام بود: پدافند غیرعامل در ایران و آزمایش موشک بالستیک در روسیه.

به گزارش خبرآنلاین، حوالی ساعت 22:18 دیشب پنجشنبه 18 خرداد، در آسمان شمال و شمال غرب، نور سفیدی ناگهان منفجر شد و ابری در اطراف آن شکل گرفت که به سرعت گسترش پیدا کرد و نیمی از آسمان را گرفت. افراد متعددی در شهرهای مختلف کشور و دیگر کشورهای همسایه این پدیده را دیدند و به سرعت، گزارش‌هایی از مشاهده این پدیده را به پایگاه‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها ارسال کردند.



 

ادامه مطلب در صفحه بعد



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 19 خرداد 1391برچسب:, :: 13:9 :: توسط : حسين

مقدمه‌
تمام‌ انسانها در زندگى‌ خويش‌ از فراز و نشيب‌ برخوردارند و با مشكلات‌ مختلفى‌ مواجهند .افراد معمولا در برخورد با مشكل‌ دچار ضعف‌ و ناتوانى‌ مى‌گردند  و سعى‌ مى‌كنند با كمك‌ و راهنمايى‌ درد آشنايان‌ خود را از مهلكه‌ نجات‌ دهند و با يافتن‌ " الگوها " در هر زمينه‌اى‌ ، و سپس‌ تبعيت‌ از آن‌ ، وظ‌ايف‌ خويشتن‌ را بخوبى‌ انجام‌ دهند و مشكلات‌ و دردهاى‌ خويش‌ را تسكين‌ بخشند .
يكى‌ از اين‌ اسوه‌ها پيامبراكرم‌ ( ص‌ ) است‌ كه‌ قرآن‌ مجيد هم‌ اين‌ حضرت‌ را ( 1 ) به‌ همين‌ نام‌ معرفى‌ مى‌فرمايد .بجز رسول‌ خدا ( ص‌ ) اگر به‌ دنبال‌ " الگوى‌ " ديگر و جانشين‌ براى‌ آن‌ حضرت‌
باشيم‌ ، به‌ پيشواى‌ بزرگى‌ همچون‌ مولاى‌ متقيان‌ حضرت‌على‌ ( ع‌ ) خواهيم‌ رسيد ، و چه‌ زيباست‌ كه‌ براى‌ پذيرش‌ اخلاق‌ و رفتار حسنه‌ ايشان‌ ، زندگى‌ پر فراز و نشيب‌ و سراسر شگفتى‌ آن‌ حضرت‌ را مرور كنيم‌

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, :: 22:5 :: توسط : حسين

در روز بیستم جمادى الثانى 1320 هجرى قمرى مطابق با 30 شهریـور 1281 هجرى شمسى ( 21 سپتامپر 1902 میلادى) در شهرستان خمین   از توابع استان مركزى ایران در خانواده اى اهل علـم و هجرت و جهاد و در خـانـدانـى از سلاله زهـراى اطـهـر سلام الله علیها، روح الـلـه المـوسـوى الخمینـى پـاى بـر خـاكدان طبیعت نهاد .
او وارث سجایاى آباء و اجدادى بـود كه نسل در نسل در كار هـدایـت  مردم وكسب مـعارف الهى كـوشیـده انـد. پـدر بزرگـوار امام خمینـى  مرحوم آیه الـله سید مصطفى مـوسـوى از معاصریـن مرحـوم آیه الـلـه  العظمـى میرزاى شیـرازى (رض)، پـس از آنكه سالیانـى چنـد در نجف  اشـرف علـوم و معارف اسلامـى را فـرا گرفته و به درجه اجتهـاد نایل  آمـده بـود بـه ایـران بازگشت و در خمیـن ملجاء مردم و هادى آنان  در امـور دینـى بـود. در حـالیكه بیـش از 5 مـاه ولادت روح الـلـه  نمى گذشت، طاغوتیان و خوانین تحت حمایت عمال حكومت وقت نداى حق طلبـى پـدر را كه در برابر زورگـوئیهایشان بـه مقاومت بـر خاسته بـود، با گلـوله پاسـخ گفـتـنـد و در مـسیر خمیـن به اراك وى را بـه شهادت رسانـدنـد. بستگان شهیـد بـراى اجراى حكـم الهى قصاص به  .تهران (دار الحكـومه وقت) رهـسـپار شـدند و بر اجراى عـدالت اصـرار ورزیدند تا قاتل قصاص گردید
بدیـن ترتبیب امام خـمیـنى از اوان كـودكى با رنج یـتیـمىآشـنا و با مفهوم شهادت روبرو گردید. وى دوران كـودكـى و نـوجـوانى را تحت  سرپرستى مادر مـومـنـه اش (بانـو هاجر) كه خـود از خاندان علـم و تقـوا و از نـوادگان مـرحـوم آیـه الـلـه خـوانسـارى ( صاحب زبـده  التصانیف ) بوده است. همچنیـن نزد عمه مـكـرمه اش ( صاحبـه خانم ) كه بانـویى شجاع و حقجـو بـود سپرى كرد اما در سـن 15 سالگى از  نعمت وجـود آن دو عزیز نیز محـروم گـردید.

ادامه



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, :: 21:58 :: توسط : حسين

روز ولادت حضرت امام محمد تقي جواد الائمه ( ع ) را به تمامي شيعيان جهان بالاخص هموطنان گرامي تبريك عرض        مي نماييم .

حضرت امام محمد تقی جوادالأئمه (ع )
امام نهم شيعيان حضرت جواد (ع ) در سال 195هجری در مدينه ولادت يافت . نام نامي اش محمد معروف به جواد و تقی است . القاب ديگری مانند : رضی و متقی نيز داشته ، ولی تقی از همه معروفتر مي باشد . مادر گرامي اش سبيکه يا خيزران است که اين دو نام در تاريخ زندگی آن حضرت ثبت است . امام محمد تقی (ع ) هنگام وفات پدر 8 ساله بود . پس از شهادت جانگداز حضرت رضا عليه السلام در اواخر ماه صفر سال 203ه مقام امامت به فرزند ارجمندش حضرت جوادالأئمه (ع ) انتقال يافت . مأمون خليفه عباسی که همچون ساير خلفای  بنی عباس از پيشرفت معنوی و نفوذ باطنی امامان معصوم و گسترش فضايل آنها در بين مردم هراس داشت ، سعی  کرد ابن الرضا را تحت مراقبت خاص خويش قرار دهد . " از اينجا بود که مأمون نخستين کاری که کرد ، دختر خويش ام الفضل را به ازدواج حضرت امام جواد (ع ) درآورد ، تا مراقبی  دايمی و از درون خانه ، بر امام گمارده باشد .

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 12 خرداد 1391برچسب:, :: 12:45 :: توسط : حسين

نفوذپذیری و هک گوشی های موبایل هر چند به قدمت هک کامپیوترها نمی رسد اما رفته رفته با پیشرفت روزافزون امکانات تلفن همراه و استفاده از سیستم عاملهای موبایل، این وسیله هم در معرض خطر امنیتی بسیاری قرار دارد.

نفوذ به دنیای مجازی کاربران و استفاده از اطلاعات شخصی آنها از طریق ابزارهای مختلف الکترونیکی همچون موبایل، امروزه به امری فراگیر در همه کشورها تبدیل شده اما در ایران به دلیل کم آگاهی کاربران در نحوه حفظ امنیت موبایل، این معضل ابعاد جدی تری به خود گرفته است.

نفوذپذیری و هک گوشی های موبایل هر چند به قدمت هک کامپیوترها نمی رسد اما رفته رفته با پیشرفت روزافزون امکانات تلفن همراه و استفاده از سیستم عاملهای موبایل، این وسیله هم در معرض خطر امنیتی بسیاری قرار دارد تا آنجا که هر فردی با داشتن نرم افزارهای مخصوص به راحتی قادر خواهد بود که تلفن همراه کاربران را هک و یا از اطلاعات شخصی آنها استفاده کند.

 

در این میان کاربرانی که بیشتر از دستگاه موبایل خود استفاده می کنند باید بیشتر از دیگران نسبت به امنیت آن نگران باشند؛ این مسئله به ویژه در صورتی که کاربر از موبایلهای هوشمند برای کار استفاده می کند، اهمیت بیشتری می یابد. در این میان آگاهی از برخی نکات امنیتی می تواند در بسیاری مواقع از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کند.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 12 خرداد 1391برچسب:, :: 12:30 :: توسط : حسين

1) ابتدا کل اطلاعاتی را که در هاردتان ذخیره نموده اید و داشتن آنها را ضروری می دانید در حافظه جانبی اعم از هارد اکسترنال (خارجی) سی دی یا فلش مموری بسته به حجم اطلاعات فوق، ذخیره نموده سپس همان حافظه های جانبی را از کامپیوتر جدا نمایید.
2) سپس کل درایوها را فرمت از نوع کند نمایید.
3) سپس یک سی دی ویندوز دارای برنامه بوت ایبل خودکار، در دستگاه قرار داده کامپیوتر را ری استارت نموده و برنامه بوت را اجرا نمایید کل درایوها را حذف نموده و از بین ببرید چون بعضی فایلهای جاسوس بین فاصله دو درایو مخفی می شوند و نرم افزارهای امنیتی نمی توانند آنها را شناسایی نمایند. سپس مجدداً پارتیشن بندی (درایو سازی) نموده و ویندوز و برنامه های کامپیوترتان را نصب نمایید.
4) پس از ساخت کانکشن اینترنت، در اولین مراجعه در اینترنت سریعاً یک نرم افزار امنیتی از یکی از سایتهای معتبر دانلود و نصب نمایید سپس نرم افزار فوق را به روز رسانی نمایید.

ادامه مطلب در صفحه بعد

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 12 خرداد 1391برچسب:, :: 11:51 :: توسط : حسين

 شهادت جانگداز دهمين اخترآسمان امامت و ولايت حضرت امام علي النقي (هادي (ع ) ) را به تمامي شيعيان و دوستداران حضرتش به خصوص فرزندبزرگوارش حضرت آقا امام زمان ( عج ) تسليت عرض نموده شمه اي از زندگاني آن حضرت را از تولد تا شهادت  به حضور بازديدگنندگان محترم عرضه مي دارم اميدوارم كه مورد قبول حضرتش باشد :

 

"بهتر از نیكی، نیكوكار است، و زیباتر از زیبایی، گوینده آن است و برتر از علم، حامل آن و بدتر از بدی، عامل آن است وحشتناك تر از وحشت، آورنده آن است."

از سخنان گهربار امام هادی علیه السلام

 

 

امامان و پیشوایان معصوم (ع) انسانهای كامل و برگزیده ای هستند كه به عنوان الگوهای رفتاری و مشعل های فروزان هدایت جامعه بشری از سوی خدا تعیین شده اند. گفتار و رفتار و خوی و منش آنان ترسیم حیات طیبه انسانی و وجودشان تبلور تمامی ارزشهای الهی است.

بدون شك، ارتباط با چنین چهره هایی و پیروی از دستورها و رفتارشان، تنها راه دستیابی به كمال انسانیت و سعادت هر دو جهان است. پیشوای دهم (ع) یکی از پیشتازان دانش و تقوا و كمال است كه وجودش مظهر فضائل اخلاقی و كمالات نفسانی و الگوی حق جویان و ستم ستیزان است.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, :: 19:22 :: توسط : حسين

ایتنا - مهم‌ترین عامل در تعیین کیفیت یک سایت، تعیین تفاوت اساسی، بین طراحی وب سایت موفق و ناموفق می‌باشد.
 


چه نوع طراحی سایتی به منزلهء یک طراحی وب سایت عالی محسوب می‌شود؟
آیا طراحی سایت خوب به معنای داشتن یک طراح گرافیست متخصص است؟
آیا طراحی سایت شما مورد توجه انجمن طراحان سایت قرار گرفته است؟
آیا طراحی سایت شما ایجاد می‌شود تا بسته‌های نرم‌افزاری به شما و بازدیدکنندگان شما ارائه دهد و موجب ایجاد تعامل با یکدیگر بدون هیچ مانعی شود؟

مهم‌ترین عامل در تعیین کیفیت یک سایت، تعیین تفاوت اساسی، بین طراحی وب سایت موفق و ناموفق می‌باشد.
با وجود اینکه درک افراد از یک طراحی سایت خوب از فردی به فرد دیگر متفاوت است، برخی از قراردادها تعیین شده و شما می‌توانید از این قراردادها پیروی کرده و اطمینان حاصل فرمایید که دسترسی به وب سایت شما برای تمامی افراد امکان‌پذیر می‌باشد.
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, :: 19:13 :: توسط : حسين

سید بن طاووس از علمای ربانی شیعه، در یکی از شب ها به سوی سرداب مقدس روانه می شود تا بلکه نشانی از یوسف فاطمه (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیاید.

وقتی سید داخل سرداب می شود چشمانش به جمال جمیل حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) روشن می گردد. حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در آن نیمه های شب در حالی که محبان و شیعیانش در خواب آسوده آرمیده اند، برای بخشوده شدن آنان از گناهانشان در پیشگاه خداوند سبحان، دعا می کند و از خدای مهربان نجات و سعادت شیعیانش را مسألت می کند و می فرمایند:

 

 

 
 

"پروردگارا، شیعیان ما از ما هستند، از زیادی گِلِ ما خلق شده‌اند

و به آب ولایت ما عجین گشته‌‌اند، خدایا آنها را بیامرز و گناهانشان را عفو فرما،

آنها را روز قیامت در مقابل چشم دشمنان ما مؤاخذه مفرما

چنانچه میزان گناهانشان بیشتر و ثوابشان کم است

از اعمال من بردار و به صواب آنها بیفزای." (بحارالانوار، ج53، ص302)

 

وقتی امام منتظرمان همواره به یاد ماست و برایمان دعا می کند، چرا ما به یادش نباشیم؟

چرا ما یادش را همواره زنده نکنیم؟

چرا ما نکوشیم که به حضرتش خدمت کنیم؟

چرا ما نکوشیم که حقوق حضرت را رعایت کنیم؟ 

 
 

چقدر غربت ،

 

چقدر مظلوميت ...

 

امام زمان هميشه به ياد ما شيعيان می باشد و براي ما اشك مي ريزد و دعا مي كند... ما چطور؟!

در طول روز چقدر به یاد امام زمان (عج) هستیم؟
 

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, :: 18:47 :: توسط : حسين

يه نفر جاي پارك گيرش نمياد ميگه: خدايا اگه يه جاپارك واسم پيدا كني امروز نماز ميخونم!
در همين لحظه يه جاي خالي ميبينه ميگه: خدايا نميخواد خودم پيدا كردم.
نکته اخلاقي :
حقيقت تلخيه اما اکثرمون اين جوري هستيم.وقتي به چيزي مي رسيم فکر مي کنيم خودمون رسيديم.


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:, :: 18:47 :: توسط : حسين

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گوناگون:مطالب متنوع علمي،IT ،فرهنگ،سياست واقتصاد و ... و آدرس goonagoon2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 222
بازدید کل : 80356
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

بندر شرفخانه آنلاین